I den seneste tidsalder for DC Comics ‘film blev fans splittet om de film, de stod op indtil sommeren 2017. Patty Jenkins’ spørgsmålstue var en Ideel superheltfilm, der fortjener DCs allerførste (i det mindste nu) superhelt. Således er efterfølgeren til denne film hurtigt den mest forventede DC-film, undtagen muligvis til Snyder Cut of Justice League. Jeg vil gerne angive i min evaluering af spørgsmålet Lady 1984, at denne film ligeledes er perfekt, men den er det ikke. Naturligvis er der få film, især dem, der er baseret på anerkendte tegneserieegenskaber. Direktører som Jenkins har et umuligt job, der glæder fans, der har deres egne koncepter om, hvem karakteren er, såvel som hvor hun burde gå. Så selvom denne længe ventede efterfølger bestemt er en triumf, mangler den en enkelhed i historien fra den allerførste.

I den allerførste tur for Gal Gadot som Diana Princess of the Amazons, knuste hun alle forventninger. Folk blev grundlagt til at ikke lide den DC -langvarige verden af ​​film, selv før Justice League var utilfredse med alle. Alligevel, som sort enke til Hawkeye i Endgame, gav Diana os håb. Faktisk er No Man’s Land Sequence i den allerførste film et af de allerbedste superhelt -øjeblikke, der er lagt på skærmen. Der er ikke noget analogt med det, der er tale om, Lady 1984, men dette er en anden historie. Hvor den allerførste film handlede om menneskets evne til vold, er dette en film om menneskets evne til grådighed. Det er det, der gør 1980’erne til at indstille så vidunderlig.

Problemet med WW84 er ikke så meget med historien, men manglen på en passende afslutning. Tegneseriehistorier handler om at oprette den næste ting, men denne film har en mangel på opløsning, der praktisk talt får den til at føle sig uafsluttet.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder på 12 minutter, 40 sekunder

Direkte
00:00
12:40
12:40

Hvilket spørgsmål Lady 1984 gør bedst opvejer, hvad det bliver galt

Som åbningsscenen ovenfor viser, starter filmen med nogle ganske fremragende spørgsmål dame action. Vi ser nogle Amazonian -forretning, der tjener til at validere Dianas “nye” kapaciteter samt gendanne Robin Wrights antiope såvel som Connie Nielsen som Hippolyta. Vi får ligeledes endnu en action -sekvens, der straks overholder denne scene, såvel som den er ganske afviklet i den næste time eller deromkring af filmen. Mens Diana havde en gud til at kæmpe under højdepunktet i den allerførste film, er skurkerne i denne film mindre klar. Faktisk er det overhovedet ikke vold, der løser konflikten. (Men vi får også nogle ret dope -spørgsmål dame -handling i den tredje akt.)

Diana såvel som Chris Pines Steve Trevor (tilbage fra de døde siden tegneserier) i stedet har fredelige karaktermomenter overalt. Et par af deres scener spejler eller endda undergraver deres fineste scener fra den allerførste film. Stadig er denne forbindelse bestemt hjertet i filmen. Desuden ejer både Kristen Wiig såvel som Pedro Pascal absolut deres roller. Wiig udmærker sig, da hendes funktion starter som en smule mishash af et par af hendes meget mere ubehagelige SNL -figurer. Alligevel er hun i slutningen en kold-som-isskurk, der føles underudnyttet (men på den allerbedste måde). For dem, der kun er bekendt med Pascal som Din Djarin i Mandalorian, viser hans tur som Max Lord sin sort fra patetisk til manisk.

I sidste ende er Spørgsmål Lady 1984 en håbefuld historie, der taler om Wish Versus Greed, såvel som den menneskelige evne til at gøre det bedste. På trods af mine (lette) problemer med slutningen, vil denne film være en øjeblikkelig traditionel, som unge vil glæde sig over i de kommende generationer. Patty Jenkins er muligvis på vej til Star Wars, men i virkeligheden burde Warner Bros. give hende tøjlerne af DCEU, når han holdes af Zack Snyder.

En spoilerfri kritik af afslutningen

Billede gennem Warner Bros.

Da jeg troede på denne evaluering efter at have set spørgsmålet Lady 1984, følte jeg, som denne film mindede mig om en tidligere superhelt -efterfølger. Enkle øjeblikke siden, mens jeg korrekturerede dette udkast, indså jeg, hvilken det var. WW84 deler en hel del DNA med en mere fremragende DC Film -efterfølger, Superman II. Begge disse film fungerer helt behagelige i deres dobbelte liv, men længes efter noget mere. De får begge en forsmag på det, såvel som et dilemma reder hovedet, der kræver deres superheltiske opmærksomhed. I begge film giver historien tilbage til tilstanden quo et problem. I Superman II snyder de imidlertid simpelthen. Christopher Reeves ‘Superman har en kryptonisk magt, der gør det muligt for ham at forårsage hukommelsestap i Margot Kidder’s Lois Lane. WW84 går ikke den rute, i stedet for bare at vælge at glans over konsekvenserne af filmen.

Som en prequel til resten af ​​DCEU har Spørgsmål Lady 1984 et tydeligt problem, i det ved at gå ind i filmen forstår vi, hvad der i det væsentlige har at træne. Fordi verden ikke var ødelagt i Batman v. Superman: Dawn of Justice, forstår vi, at Diana finder ud af denne pRoble. Hvad Jenkins såvel som resten af historiefortællerne gør bedst, er at levere en service, der overrasker publikum og muligvis strækker troværdighed. Derefter undgår vi slags foregående i tide lidt og efterlader al den rodede opløsning for publikums fantasi.

Faktisk giver det os endda mulighed for at forestille os, hvordan, når andre superhelte dukker op, er Diana i stand til at være materiel til ikke at gøre noget. Superman kan håndtere verdensspørgsmål i det næste århundrede eller deromkring, såvel som måske kan Diana til sidst opdage noget fred. Historien føles stadig uafsluttet i en metode, som den forrige rate ikke gjorde.

WW84 vil ramme teatre såvel som HBO Max i USA den 25. december 2020.

Hvad troede du på filmen? Efterlad din egen evaluering af spørgsmål Lady 1984 i kommentarerne herunder.